PIRKKO HEISKE:

valmentaja, konsultti, työnohjaaja

 

PITÄISKÖ TÄSSÄ VIELÄ HYMYILLÄKIN?

28 vaativaa asiakastilannetta ja niiden ratkaisut

Onko sinulla hankalia asiakkaita?  Pyytävätkö asiakkaat kohtuuttomia?  Panttaavatko asiakkaat tietoa, jonka puute sitten johtaa ongelmiin?  Käyvätkö asiakkaat henkilökohtaisuuksiin?  Ja ovatko jotkut selvästi aggressiivisia?

Tämä opas on tarkoitettu sinulle, jolla on mukavien ja yhteistyöhaluisten asiakkaiden lisäksi vaikeita asiakastilanteita.

Olen koonnut oppaaseen 28 esimerkkiä vaativista ja tunteita herättävistä asiakastilanteista.  Jotkut esimerkkitilanteiden asiakkaat ovat tosi aggressiivisia ja röyhkeitä, joskus työntekijä lipsahtaa roolistaan.  Työntekijät on koulutettu olettamaan, että asiakas olisi kohtelias, jopa kiitollinen saamastaan avusta, ja siksi työntekijä voi olla röyhkeän ja rajattoman asiakkaan edessä aika hämillään.  Tämä opas tarjoaa sinulle keinoja.

Esimerkit on koottu julkishallinnon eri aloilta, mutta tietoa voidaan soveltaa myös liike-elämän ja teollisuuden asiakastilanteisiin. Samantapaisia tilanteita tulee vastaan eri aloilla. Esimerkit on työstetty niin, ettei kysymyksen esittäjää, asiakasta, työpaikkaa eikä aina edes työalaa voi tunnistaa.

Jos sinulla on tilanne, johon et saa apua yhdestään esimerkistä, kirjoita se ihmeessä minulle heiske@heiske.fi!  Yritän analysoida jokaisen itselleni tulevan esimerkin, ja julkaisen osan esimerkeistä niin, että kirjoittajaa, asiakasta tai työpaikkaa ei voi tunnistaa.

 

Mitä saat, jos luet oppaan ja toimit sen ohjeiden mukaan?

  • Opit selviämään paremmin hankalien asiakkaiden kanssa. Tunnistat mikä on ikävästi toimivan asiakkaan käytöksen takana oleva tunne tai tarve ja keksit miten toimia asiakastilanteen jatkoa edistävällä tavalla.
  • Saat tyytyväisempiä asiakkaita, koska asiakkaatkin ovat helpottuneita tilanteiden onnistumisesta.
  • Viihdyt työssäsi paremmin, koska säilytät itsearvostuksesi hankalissa, jopa mahdottomissa tilanteissa. Saat esimiehesi ja työyhteisösi arvostusta.
  • Koulutuksen opit siirtyvät osittain myös henkilökohtaisiksi taidoiksesi, joten onnistut entistä paremmin työntekijänä, työtoverina ja perheenjäsenenä.

Kirjan hinta on 29€.

Saat 28 konkreettista esimerkkiä, joiden avulla hoidat todennäköisesti suurimman osan hankalista asiakkaistasi. Kirja toimitetaan heti oston jälkeen pdf tiedostona sähköpostiisi. Ongelmatilanteissa voit olla yhteydessä heiske@heiske.fi.